26.4.14

♫ ♩ ♬ ♫ ΕΤΟΙΜΑΖΩ ΤΑΞΙΔΙ ΜΟΝΑΧΑ ΓΙΑ ΠΑΡΤΗ ΜΟΥ ♫ ♩ ♬.

Η αγαπημενη μας Πέτρα  από το blog Ο πιο πιστός φίλος του σκύλου είχε την όμορφη ιδέα να γράψει ο καθένας από μας για ένα από τα ταξίδια που έχει κανει. (κλικ για περισσότερα )
Έτσι αποφάσισα και εγω να γράψω για το τελευταίο ταξίδι μου που εννοείται πως δεν πήγα μονη!

Πριν ενάμιση χρόνο περίπου σε μια συζήτηση μεταξύ φίλων έπεσε η ιδέα για ένα ταξιδάκι..
Εστω 3-4 μέρες, ήταν κάτι που το χρειαζόμασταν όλοι μετά από αρκετές δύσκολες για όλους μας στιγμές. Αν και εγώ δεν ήμουν σίγουρη πως θα μπορούσα να πάω λόγω της δουλειάς μου (οικογενειακή επιχείρηση) και φοβίας για τα αεροπλάνα κατάφερα να πείσω τον πατέρα μου να με αφήσει αλλά και τον εαυτό μου πως θα μου έκανε πολύ καλό.

Έτσι κανονίστηκε το ταξίδι μας. 4ήμερο.
Προορισμός μας η αγαπημένη Κρήτη και πιο συγκεκριμένα τα Χανιά. Βρήκαμε εισιτήρια σε απίστευτα  καλές τιμές και αν και ήταν χειμώνας (Φεβρουάριος) δεν μας ξένισε καθόλου. Μόνη μας σκέψη να περάσουμε καλά και να χαλαρώσουμε μακριά από την ρουτίνα που μας περιέβαλλε.

Ήμασταν μια παρέα 5 ατόμων. Πήγαμε όλοι μαζί για τα απαραίτητα ψώνια, πήραμε τις ίδιες βαλίτσες άλλα σε διαφορετικά χρώματα έτσι για να τραβάμε την προσοχή. Χαχαχα. Πραγματικά αισθανόμασταν σαν μικρά παιδιά και περιμέναμε πως και πως την μέρα της αναχώρησης μας.

21 Φεβρουαρίου 2013. Η μέρα αναχώρησης μας. Από το άγχος μου δεν είχα κοιμηθεί όλο το βράδυ. Απο την μια χαιρόμουν για το ταξιδάκι και από την άλλη ανησυχούσα για το αν θα αντέξω 1 ώρα μέσα στο αεροπλάνο. Τελοσπάντων, ετοιμάστηκα σιγά σιγά και ήρθε η φίλη μου η Ε και με παρέλαβε πρώτη.
Αφού παραλάβαμε και τους υπόλοιπους σε 45 λεπτά ήμασταν στο αεροδρόμιο της Πάφου.

Εμένα με είχαν πιάσει ήδη οι ταχυπαλμίες..Λες και πήγαινα για σφαγή ένιωθα..
Πήρα τα απαραίτητα μου χαπάκια και αφού περάσαμε τους απαραίτητους ελέγχους μπήκαμε στο αεροπλάνο.

Δεθήκαμε, παραδεθήκαμε ( πάλι καλά που με έφτασε η ζώνη γιατί είχα μια έννοια , χαχαχα).
Να σου λοιπόν και η ώρα της απογείωσης.Το χειρότερο μου!... Φοβόμουν τόσο πολύ που με κρατούσε η μια φίλη μου απο το δεξι χέρι και ένας φίλος από το αριστερό..
Τέτοιο πράγμα δε είχα ξαναπάθει.. ''Θέλω να κατέβω, δεν μπορώ'' φώναζα σαν μικρο παιδί..Θεε μου τι ντροπη ! Σίγουρα θα με πέρασαν για τρελλή. Χαχαχα.

Τελικά, αφού δεν με άφησαν να κατέβω, προσπάθησα να βρω τρόπο να χαλαρώσω. Έτσι, έβαλα μουσικουλα στο αυτί μου για να ηρεμήσω και να μην σκέφτομαι. Έπιασα και το κινητό στο χέρι και άρχισα να φωτογραφίζω... Η θέα από το αεροπλάνο πραγματικά εκπληκτική. Μαγική καλύτερα. Μα πόσο μικρά και όμορφα φαίνονταν όλα απο εκεί ψηλά.

Φτάσαμε σιγά σιγά στο αεροδρόμιο (στην προσγείωση δεν είχα θέμα ευτυχώς) και κατεβήκαμε με χαρά ψάχνοντας κάποιον να μας μεταφέρει εκεί που θα μέναμε (φυσικά οι υπόλοιποι έκαναν το απαραίτητο τσιγάρο πρώτα και εγώ μες το κρύο να ξεπαγιάζω) ! Ένα λεωφορείο μας παρέλαβε και ξεκινήσαμε για την πόλη των Χανιών. Η διαδρομή όμορφη και η φύση γύρω γύρω σε ηρεμούσε ( τόσο πολύ που έναν ύπνακο τον έριξα μέσα στο λεωφορείο) :p .

Φτάσαμε στον σταθμό των ΚΤΕΛ και κατεβήκαμε παρέα με άλλο κόσμο που τον ρωτούσαμε για πληροφορίες μην χαθούμε και καταλήξουμε πουθενά αλλού. Χιχι.
Ομολογώ πως ερωτεύτηκα το μέρος απο την πρώτη ματιά. Μα τι ομορφιά ήταν αυτή, ωραία χρωματιστά κτίρια, μικρά μαγαζάκια και γραφικά καφέ.

Θυμάμαι έβρεχε λίγο. Στον δρόμο προς το μικρό μοτέλ που είχαμε κλείσει ο κόσμος μας κοιτούσε περίεργα. Σου λένε που παν αυτοί σαν τους τρελλους σέρνοντας τις βαλίτσες.
Άσε που εγώ φωτογράφιζα ταυτόχρονα με το κινητό. Μη χάσω!
Φτάσαμε που λέτε στο ξενοδοχείο αλλά είχαμε και ένα (ξεχασμένο) θεματάκι..
Ο αγαπημένος μου φίλος Μ έκλεισε ένα δωμάτιο για 4 άτομα. Μα εμείς ήμασταν 5.. Εντάξει τώρα, τι 4 τι 5. Ολοι χωράμε.. Χαχαχα. Απλά κάποιος θα έπεφτε στο πάτωμα (αρκει να μη ήμουν εγώ).
Κρατώντας τσίλιες εναλλάξ ανέβηκε  ο καθένας απο μας ξεχωριστά στο δωμάτιο. Δεν ξέρω αν πήραν χαμπάρι πως ήμασταν περισσότεροι πάντως παρατήρηση δε φάγαμε..

Ξεκουραστήκαμε λίγο και βγήκαμε για ψώνισμα και βόλτα στο λιμανάκι το οποίο ήταν πολύ κοντά απο εκεί που μέναμε. Ενα πραγματικά μαγευτικό μέρος. Η θάλασσα, ο φάρος, το κάστρο. Χάθηκαμε στις ομορφιές του.. Περπατήσαμε γύρω γύρω, καθίσαμε για καφεδάκι και επιστρέψαμε στο δωμάτιο μας.

2η μέρα: Την επόμενη μέρα βγήκαμε και πάλι για βόλτα.Πήγαμε στα μικρά γραφικά μαγαζάκια και μια βόλτα στην γύρω πλατεία. Επισκεφθήκαμε το Ναυτικό Μουσείο Κρήτης όπου συναντήσαμε ένα κύριο και μας εξήγησε πως φτιάχνονται όλα αυτά τα μοναδικά καράβια που βρίσκονται για θέαση εκεί. Πραγματικά μια φανταστική επεξήγηση και μια υπέροχη ξενάγηση σε όλα αυτά τα όμορφα αντικείμενα. Κάθε ενα απο εκείνα έχει την δικιά του ιστορία.. Συστήνω  να το επισκεφτείτε. Αξίζει.
Το βραδάκι είχαμε πάει για φαγητό, χορό και ποτό. Περάσαμε μια φανταστική νύχτα.

3η μέρα του ταξιδιού μας και αποφασίζουμε να επισκεφτούμε το Ρέθυμνο που ήταν κοντά.
Ακόμα ένα υπέροχα όμορφο μέρος. Γραφικά σοκάκια και μαγαζάκια, καφέ και αξιοθέατα. Δυστυχώς όμως έβρεχε και δεν μπορούσαμε να μείνουμε για πολύ ούτε να δούμε πιο πολλά. Πήραμε τα απαραίτητα δωράκια της επιστροφής στην πατρίδα και πήγαμε πίσω στην βάση μας.

4η μέρα και τελευταία του υπέροχου ταξιδιού μας και έπρεπε να ετοιμάσουμε τα πράγματα μας για αναχώρηση . Πραγματικά με βαριά καρδιά το κάναμε αυτό. Αγαπήσαμε τόσο πολύ αυτό το μέρος που δεν θέλαμε με τίποτα να φύγουμε . Η επιστροφή στην ρουτίνα ήταν για μας κάτι πολύ απογοητευτικο. Αλλά δεν είχαμε επιλογές. Ετοιμαστήκαμε λοιπόν, πήραμε τις βαλιτσούλες μας, κατεβήκαμε για τελευταία φορά στο λιμανάκι για καφεδάκι και αναχωρήσαμε για το αεροδρόμιο.

Ήταν ένα από τα πιο αξέχαστα ταξίδια που έχω κάνει (οχι πως έκανα και πολλά). Αρκετά πράγματα μου έκαναν καλή εντύπωση. Πάνω απ όλα ο κόσμος εκεί ευγενικός και διακριτικός, η αυστηρή καθαριότητα αλλά και οι πολύ καλές τιμές όχι μόνο των φαγητών αλλά και των ειδών ένδυσης και υπόδησης.. Σίγουρα στο μέλλον θα ήθελα να ξανακάνω ένα ταξιδάκι εκεί και να μπορέσω να δω πιο πολλά. Η αίσθηση του να βρίσκεσαι σε ένα αεροπλάνο εκει ψηλά είναι κατι μοναδικό. Ευχομαι να ξεπεράσω επιτέλους αυτόν τον φόβο μου.

Αυτά απο μένα.
Ελπίζω να σας άρεσε και να μη σας κούρασε το κείμενο μου.
Φιλάκια.

post signature

1. Μαρία μου!!!!!!!!! Με μάγεψες! Όχι μόνο με την περιγραφή του ταξιδιού, αλλά και με τις τόσο υπέροχες φωτογραφίες σου!! Κι ειδικά εκείνες από το αεροπλάνο!! Μα δεν είναι υπέροχη αίσθηση η πτήση;;;; Έχω πάει Κρήτη και ναι, είναι όλα πάρα πολύ ωραία! Σε ευχαριστώ πολύ Μαράκι μου για το υπέροχο ταξίδι σου, φιλούθκια γλυκά και καλό Σ/Κ !!!!!! :)))))))

*Σε πρόσθεσα ήδη :))

1. Αχχχ με συγκινειτε πολυ!
      Εγω ευχαριστω για το ομορφο σας σχολιο!
      Η αληθεια ειναι πως παντα μου αρεσε να ταξιδευω με αεροπλανο..ειχα παει και μονη μου 2-3 φορες στην Χαλκιδα οταν ειχα σχεση με καποιον απο εκει. Και κανενας φοβος. Απλα μετα απο καποια χρονια εγινε κατι προσωπικο και απο τοτε μου εμεινε ο φοβος.
      Φιλακια πολλα πολλα. :)

2. Μαρία μου περιέγραψες μαγικά το ταξίδι σας και πράγματι η Κρήτη είναι υπέροχη ολόκληρη . Οι φωτογραφίες από το αεροπλάνο πολύ μου αρέσουν !!! Να είσαι ακλά και να μπορείς να ταξιδεύεις!!!Φιλάκια και καλό σου Σ/Κ

1. Σας ευχαριστω κυρια Νικολ. Χαιρομαι που σας αρεσε. Η ευχη σας μακαρι να πραγματοποιηθει. Να ειμαι καλα και να ταξιδευω.
      Ομορφο βραδυ να εχετε

3. Μου άρεσαν πολύ οι φωτογραφίες σου, ολα αυτά απο ενα κινητό; Δεν έχω παει ποτέ στη Κρήτη, θα ήθελα πολύ να το κάνω!

1. Σε ευχαριστω Δεσποινα μου. Ναι ναι απο κινητο. Κανει καλυτεη δουλεια απο την φωτογραφικη παντως. Χαχα.
      Εγω σου προτεινω να πας..ΕΙναι πανεμορφα!
      Φιλακια

4. Μόλις σε είδα στο ιστολόγιό μου και ήρθα: αμέσως να με βάλεις σε κλίμα διακοπών τη στιγμή που έξω βρέχει κι εγώ έχω πολύ δουλειά... Σε συγχωρώ, γιατί οι φωτό και το κείμενο με μετέφεραν όμορφα στην Κρήτη, την οποία τώρα θέλω επειγόντως να ξαναεπισκεφτώ!!!
    καλό απόγευμα!

1. Αααχχχ δεν ηθελα να σας στεναχωρεσω.. Συγνωμη :) Σας ευχαριστω πολυ πολυ !
      Φιλια

5. Μαρία μου καταπληκτική η ιστορία του ταξιδιούσου!
    Την περιέγραψες πολύ όμορφα καθόλου δεν μας κούρασες το αντίθετο μάλιστα θέλαμε κι άλλο!
    Οι φωτογραφίες σου πάρα πολύ όμορφες!
    Αυτό που έπαθες με το αεροπλάνο το παθαίνω εγώ με το πλοίο!!
    Παναγία μου!
    Πολλά φιλιά και σου εύχομαι να κάνεις πολλά ταξίδια στην ζωή σου!

1. Ευχαριστω πολυ για το ομορφο σχολιο σου Ελενα μου.. Εμεινα ολο το βραδυ ξαγρυπνη για να την κανω.. Και ας μην φαινεται πολυπλοκη.. Χαχα.. Ευχομαι συντομα να ξεπερασουμε τους φοβους μας.
      Φιλακια

6. Χαίρομαι πολύ για το όμορφο ταξίδι σου στην Κρήτη. Όταν το θέλουμε κάτι πραγματικά μπορούν να το καταφέρουμε παρά τις φοβίες μας για τα αεροπλάνα.
    Υπέροχες φωτογραφίες και περιγραφή του ταξιδιού.
    Θαυμάσιο βράδυ Σαββάτου σου εύχομαι !!!

1. Εχεις δικαιο Αλεξανδρε μου.. Σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια.
      Φιλακια και καλο βραδυ να εχεις και εσυ :)

7. H Kρήτη είναι ένα πανέμορφο νησί,πού ακόμα δέν μπόρεσα νά τό επισκεφτώ!!Αλλά μέ ταξίδεψαν οι πανέμορφες φωτογραφίες σου Μαρία μου!!Ενα μικρό θεματάκι μέ τά αεροπλάνα έχω καί εγώ,ισως γιαυτό καθηστερώ το ταξίδι στήν Ολλανδία,πού ζεί η κόρη μου!
    Καλό Σ/Κ κούκλα μου!!Φιλάκια!!

1. DIMI μου αμα οι αποστασεις εινα μικρες δεν με αγχωνει και πολυ. Το θεμα ειναι τα ταξιδια που θελουν ωρες και ωρες. Δεν αντεχω κλεισμενη εκει μεσα και πανω στον ουρανο.. Παναγια μου!!
      Φιλακια πολλα και σου ευχομαι να τα καταφερεισ και εσυ μια μερα

8. χεχε! Εγώ άλλο ταξίδι περίμενα ότι θα περιέγραφες! Μου την έσκασες!
    Λίγο πολύ νομίζω ξέρω την παρέα:))))
    Εύχομαι και σε επόμενα ταξίδια Μαρία μου!
    Φιλάκια πολλά γλυκιά μου φατσούλα ♥

1. Στο αλλο δεν ειχα φωτο να βαλω. Και δεν ηθελα να γραψω κατι σκετο.. Ασε που ισως με επιαναν και τα νευρα και εγραφα αλλα στο τελος. Χαχαχα
      Σε ευχαριστω πριγκιπεσσα μου.
      Μακια σου

9. Μαρία μου και εγώ όταν πήγα στα Χανιά τα ερωτεύτηκα. Υπέροχη η περιγραφή σου και οι φωτογραφίες σου.
    Φιλάκια!

1. Καλε εγω ηθελα να μεινω εκει ! Χαχαχ δεν μαφησαν ομως..
      Να εισαι καλα Ελενη μου σε ευχαριστω!

10. Όμορφες φωτος και η ξεναγησή σου
    Χριστός Ανέστη με υγεία.
    Φιλάκια ...

1. Σε ευχαριστω πολυ Μαρια-Ελενα. Αληθως Ανεστη και Χρονια Πολλα.

11. Πολύ ωραία η περιγραφή του ταξιδιού σου, Μαρία μου! Πράγματι, η Κρήτη είναι πανέμορφη! Εύχομαι να ξεπεράσεις την φοβία σου και να κάνεις πολλά ταξίδια. Προσωπικά, έχω ταξιδέψει πάρα πολύ (σε επαγγελματικά ταξίδια) αλλά ο άντρας μου δεν με συνόδευε ποτέ γιατί έχει κι εκείνος φοβία με τα αεροπλάνα και από κάποια χρονιά και μετά δεν ξαναμπήκε σε αεροπλάνο!
    Φιλιά και καλή Κυριακή!

1. Σε ευχαριστω πολυ κυρια Marie-Anne. Οντως πανεμορφη η Κρητη και κριμα που δεν μπορεσαμε να δουμε πιο πολλα λογω και των βροχων. Δεν πειραζει.Καποια στιγμη το σκεφτομαι να παω παλι. Με την πορυποθεση οτι θα εχω ξεπερασει τον φοβο μου ομως.
      Καλη Κυριακη σας ευχομαι

12. Ποσο μα ποσο αγαπω την Κρητη! Υπεροχες οι φωτο και οι περιγραφες!
    Οσο για τον φοβο σου, το πρωτο βημα εγινε... η εξοικειωση ερχεται μονο μεσα απο τη συχνη χρηση, οποτε αντε ελα και προς Αθηνα μερια τωρα!
    Φιλια!

1. Νομιζω δεν υπαρχει καποιος που να μην αγαπαει αυτο το νησι . ΕΙναι τοσο ομορφο..
      Ααααα Αθηνα ειχα ερθει πριν..μμμμ..15 χρονια εκδρομη με το σχολειο.
      Θα σου πω, πως δεν με ενθουσιασε αλλα μην θυμωσεις ε..Χαχα.
      Απλα προτιμω τα πιο ησυχα μερη και η Αθηνα ειναι ασφικτητα γεματη και θορυβωδης.
      Φιλακια !

13. Πολύ όμορφες οι εικόνες και οι εμπειρίες που μοιράστηκες μαζί μας! Η Κρήτη είναι όμορφη, αν και έκλεισαν 20 χρόνια από όταν πήγα για τελευταία φορά. Όσο για τη φοβία, έχω και εγώ κάτι λίγες, αν έχει έρθει η ώρα σου όμως, όπου και να είσαι δεν έχει καμία σημασία..

Καλό ξημέρωμα!

1. Χαιρομαι που σου αρεσε το ταξιδακι μου :)
      Παναγιτσα μου μην λες για ωρες και ξερω γω γιατι εχω ενα θεμα με τον θανατο και προσπαθω να το ξεπερασω.
      Καλη Κυριακη να εχεις

14. Τι όμορφο ταξιδάκι μας πήγες! Η Κρήτη είναι ένας ξεχωριστός τόπος που δεν έχουμε καταφερει ακόμα να γνωρίσουμε από κοντά.
    Πάντως εγω δε φοβαμαι καθολου τα αεροπλάνα, οπότε να με πέρνεις μαζί σ' αυτά τα ταξιδακια.
    Χαρούμενη Κυριακή!

1. Καλη σου μερα! Την επομενη φορα θα σε εχω υποψην μου. χεχεχε..
      Πραγματικα η Κρητη ειναι πανεμορφη...

15. Όντας Κρητικιά και ζώντας στο Ηράκλειο της Κρήτης σου λέω πως το νησί μας κάθε εποχή είναι υπέροχο! Χαίρομαι που μας επισκέφτηκες! Οι φωτογραφιες και η αφήγησή σου ταξιδεύει! Φιλιά πολλά:)

1. Αχ Γιωτα μου πολυ χαιρομαι που εισαι απο ενα τετοιο νησι.. Θα θελαμε πολυ να ρθουμε και Ηρακλειο αλλα σε 4 μερες ποσα να προλαβουμε ?
      Next time !
      ΦΙλακια πολλα

16. TΧάρηκα πολύ που μοιράστηκες το ταξείδι σου μαζί μας. Η Κρήτη είναι παντός καιρού και όταν υπάρχει καλή συντροφιά, όπου και να πάει κανείς θα περάσει υπέροχα !!! Δεν έχω πάει Κρήτη και το θέλω πολύυυυυυυυυ. Οι φωτογραφίες σου εξαιρετικές !!!

1. Ευχαριστω για τα καλα σας λογια κυρια Κλαυδια :)
      Ευχομαι και σεις να καταφερετε να πατε συντομα. Πραγματικα αξιζει.
      Φιλακια και καλη εβδομαδα να εχετε

17. Μας ταξίδεψες πανέμορφα, Μαρία μου, με την αφήγηση και τις υπέροχες φωτογραφίες σου. Αγαπημένη η Κρήτη, πολύ. Θα ήθελα πολύ να την βιζιτάρω κάποια στιγμή στο μέλλον. Όσο για το θεματάκι σου, μια απ' τα ίδια. Απορώ πώς είχα ταξιδέψει 3,5 ώρες πριν κάποια χρόνια, που χρειάστηκε να μπω (ήταν κι η πρώτη φορά που έμπαινα σε αεροπλάνο). Και τα πλοία δεν τα μπορώ, επίσης. Είμαι πολύ δύσκολος άνθρωπος, το ξέρω. :P

1. Κοριτσι μου γλυκο χαιρομαι που σου αρεσε το κειμενο μου, προσπαθησα να το κανω οσο πιο απλο μπορουσα μα μου βγηκε λιγο μεγαλο. Χαχαχα..
      Στεναχωριεμαι που δεν καταφερα να δω πιο πολλα λογω καιρου κιολας. Αλλα θα ξαναπαω . Το υποσχεθηκα στον εαυτο μου.
      Αφου παλεψω με το θεματακι.. Παντως συγχαρητηρια που εσυ αντεξες τοσες ωρες. Εγω θα παθαινα κριση. Χιχιχι
      Τα πλοια δεν τα γουσταρω ουτε εγω. Και δεν ξερωκαι κολυμπι αν τυχει κατι.. Μετα τον Τιτανικο δεν εχει ξανα με πλοιο ειπα :p
      Φιλακια πολλαααααα

18. Ήρθαμε μαζί σου σε αυτό το ταξίδι!
    Πολύ το χάρηκα...απόλαυσα και την περιγραφή και τις φωτογραφίες σου!
    Σου εύχομαι να έχεις την ευκαιρία (ευκαιρίες) για πολλά ταξίδια στο μέλλον!
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

1. Σε ευχαριστω πολυ Μαρια μου .. Μακαρι η ευχη σου να γινει πραγματικοτητα.
      Πολλα φιλια σου στελνω

19. Μαράκι μου, απόλαυσα τόσο μα τόσο πολύ το... ταξίδια σου και τις περιγραφές σου!
    Σου εύχομαι ακόμα πιο πολλά ταξίδια!
    Λέω να συμμετάσχω κι εγώ!
    Φιλάκια!!!

1. Πολυ χαιρομαι γιαυτο Μαρακι μου, σε ευχαριστω.
      Προσπαθησα να ειμαι οσο πιο λεπτομερης γινοταν :)
      Φιλια πολλα

20. Κάπως έτσι ξεπερνάμε τους φόβους μας!!!Μπράβο Μαράκι μου!!
    Κάποια στιγμή πρέπει κι εγώ να ανέβω σε αεροπλάνο σκέφτομαι τώρα!
    Μου άρεσαν πολύ και οι φωτογραφίες από ψηλά και αυτές από την Κρήτη!!
    Εύχομαι να κάνεις πάντα τέτοια όμορφα ταξίδια!!Φιλιά πολλά!

1. Δεν ξερω αν τον ξεπερασα τον φοβο μου Ανθη μου .
      Παντως ειναι τελεια εμπειρια!
      Να το κανεις οποτε νιωσεις εσυ ετοιμη!
      Φιλακια

Τα σχόλια όλων είναι καλοδεχούμενα εφόσον δεν προσβάλλουν τον συγγραφέα και τον αναγνώστη,