9.7.14

Γιατί μ' αγάπησες - Μαρία Πολυδούρη



Δεν τραγουδώ παρά γιατί μ' αγάπησες
στα περασμένα χρόνια.
Και σε ήλιο, σε καλοκαιριού προμάντεμα
και σε βροχή, σε χιόνια,
δεν τραγουδώ παρά γιατί μ' αγάπησες.

Μόνο γιατί με κράτησες στα χέρια σου
μια νύχτα και με φίλησες στο στόμα,
μόνο γι' αυτό είμαι ωραία σαν κρίνο ολάνοιχτο
κ' έχω ένα ρίγος στην ψυχή μου ακόμα,
μόνο γιατί με κράτησες στα χέρια σου.

Μόνο γιατί τα μάτια σου με κύτταξαν
με την ψυχή στο βλέμμα,
περήφανα στολίστηκα το υπέρτατο
της ύπαρξής μου στέμμα,
μόνο γιατί τα μάτια σου με κύτταξαν.

Μόνο γιατί όπως πέρναα με καμάρωσες
και στη ματιά σου να περνάη
είδα τη λυγερή σκιά μου, ως όνειρο
να παίζει, να πονάη,
μόνο γιατί όπως πέρναα με καμάρωσες.

Γιατί δισταχτικά σα να με φώναξες
και μου άπλωσες τα χέρια
κ' είχες μέσα στα μάτια σου το θάμπωμα
- μια αγάπη πλέρια,
γιατί δισταχτικά σα να με φώναξες.

Γιατί, μόνο γιατί σε σέναν άρεσε
γι' αυτό έμεινεν ωραίο το πέρασμά μου.
Σα να μ' ακολουθούσες όπου πήγαινα,
σα να περνούσες κάπου εκεί σιμά μου.
Γιατί, μόνο γιατί σε σέναν άρεσε.

Μόνο γιατί μ' αγάπησες γεννήθηκα,
γι' αυτό η ζωή μου εδόθη.
Στην άχαρη ζωή την ανεκπλήρωτη
μένα η ζωή πληρώθη.
Μόνο γιατί μ' αγάπησες γεννήθηκα.

Μονάχα για τη διαλεχτήν αγάπη σου
μου χάρισε η αυγή ρόδα στα χέρια.
Για να φωτίσω μια στιγμή το δρόμο σου
μου γέμισε τα μάτια η νύχτα αστέρια,
μονάχα για τη διαλεχτήν αγάπη σου.

Μονάχα γιατί τόσο ωραία μ' αγάπησες
έζησα, να πληθαίνω
τα ονείρατά σου, ωραίε που βασίλεψες
κ' έτσι γλυκά πεθαίνω
μονάχα γιατί τόσο ωραία μ' αγάπησες.

-Μαρία Πολυδούρη-

34 σχόλια:

  1. υπάρχει μεγαλύτερη ερωτική εξομολόγηση από αυτή που ειχε κάνει η πολυδούρη? αυτό είχα σκεφτεί από τότε που το κάναμε στο σχολείο
    καλημέρα με αγαπη και καλή διαθεση !!
    πολλά σου φιλια Μαράκι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημερα Νικολα μου..
      Αν σου πω οτι δεν το ηξερα αυτο το ποιημα και το ανακαλυψα τυχαια και μου κολλησε το πιστευεις ???
      Πολλα φιλια

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Μαράκι μου
    Μοναδικό το ποίημα της Πολυδούρη
    για μιαν αγάπη ατελέσφορη!!!!

    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημερα καλη μου Ελενη...
      Οντως μοναδικο..
      Να εισαι καλα
      Φιλακια

      Διαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Καλημερα Σοφακι μου !
      Που χαθηκες εσυ ?
      Πολλα φιλια ευχομαι να εισαι καλα

      Διαγραφή
  4. Γλυκό μου Μαράκι, επέλεξες να αναρτήσεις ένα από τα πιο όμορφα ποιήματα που έχουν γραφεί για την αγάπη!!
    Είναι κρίμα που η εν λόγω ποιήτρια υπέφερε τόσο πολύ και δεν είχε ρόδινη ζωή!
    Να έχεις μια όμορφη μέρα!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παλομιτα μου..ειλικρινα δεν ξερω την συγκεκριμενη ποιητρια και το ποιημα το βρηκα πολυ τυχαια.
      Αλλα μιας και το αναφερες θα το ψαξω
      Πολλα φιλια

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα...πριν κάποια χρόνια που έδειξε στη τηλεόραση εδω στη κύπρο έργο για τη Πολυδούρη και τον Καρυωτάκη το είδα γιατί με τράβηξε η ιστορία της ζωής τους και το τέλος τους..λυπητερό τέλος και των δυο.... συγκινητικό και τρυφερό το ποίημα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δελφινακι μου δεν γνωριζω τι εγινε αλλα οπως ειπα και στην παλομιτα πιο πανω θα το ψαξω για να μαθω..
      Να εισαι καλα.
      Φιλακια

      Διαγραφή
  6. αγαπημένο και αφιερωμένο !! καλημέρα μαρία μας πολλά φιλια όμορφο μας κορίτσι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλως τα κοριτσια μου.
      πολλα φιλια να περνατε ομορφα!

      Διαγραφή
  7. Ο ορισμός της αγάπης Μαρία μου!
    Καταπληκτικό!
    Μακάρι όλοι να γνωρίσουν στην ζωή τους την αληθινή αγάπη.
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπαρχει αραγε ακομα αληθινη αγαπη Ελενακι μου? Για να δουμε...
      Φιλια.
      Καλημερα !

      Διαγραφή
  8. Ανώνυμος9/7/14, 3:52 μ.μ.

    Από τις αγαπημένες ποιήτριες των εφηβάτων μου!! Και είναι και μελοποιημένο από την Αρβανιτάκη!!
    Φιλάκια Μαρία μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαριλένα μου,
      δεν ήξερα πως το μελοποίησε η Αρβανιτάκη!!! Σε ευχαριστώ!
      Καλό βραδάκι και στις δυο σας!

      Διαγραφή
    2. Αυτο δεν το γνωριζα ουτε εγω Μαριλενα μου..
      Σε ευχαριστω για την πληροφορια
      Φιλακια

      Διαγραφή
  9. Πολύ όμορφο το ποίημα της Πολυδούρη!!!
    Καλό απόγευμα
    Φιλούθκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημερα Στελλα μου..
      Ναι ειναι ενα πολυ ιδιαιτερο ποιημα αφιερωμενο στην αγαπη

      Διαγραφή
  10. Λατρεμένο ποίημα!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικα..αρκετοι το γνωριουν..
      μονο εγω ημουν στον κοσμο μου ε ?
      Καλημερα Μαρια μου

      Διαγραφή
  11. Υπέροχο ποίημα της Πολυδούρη!!!
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημερα κυρια Μαριαννα :)
      Φιλια να ειστε καλα

      Διαγραφή
  12. Υπέροχο ποίημα και πολύ ωραίο τραγούδι, μελοποιημένο από τον Δημήτρη Παπαδημητρίου!!! Φιλάκια πολλά, Μαράκι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν το ξερω το τραγουδι Ειρηνη μου..'
      Μου το ειπαν και οι αλλες κοπελες.
      Θα το ψαξω ομως
      Φιλακια

      Διαγραφή
  13. Αγαοημένο μου ποιήμα.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. υπεροχο! και αγαπημενο!
    καλημερα Μαρακι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολυαγαπημένο!!
    Ιδιαίτερα οι παρακάτω στίχοι:
    "Μόνο γιατί μ' αγάπησες γεννήθηκα,
    γι' αυτό η ζωή μου εδόθη.
    Στην άχαρη ζωή την ανεκπλήρωτη
    μένα η ζωή πληρώθη.
    Μόνο γιατί μ' αγάπησες γεννήθηκα."
    Ξεκινώ τη μέρα με χαμόγελο και γλυκιά αίσθηση.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Από τα πιο ερωτικά, από τα πιο αγαπημένα μου!
    Καλημέρα καρδούλα μου ♥
    Miss you!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Είναι ένα από τα πιό ωραία της Μαρίας Πολυδούρη<3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Τρυφερό και αγαπημένο!
    Και αν είσαι και ερωτευμένος, ακόμα ομορφότερο!
    Είχα μέρες να σ' επισκεφτώ, ν' ακούσω τις μουσικές σου και να σε διαβάσω... και φεύγω με χαμόγελο!
    ΑΦιλάκια να είσαι πάντα καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια όλων είναι καλοδεχούμενα εφόσον δεν προσβάλλουν τον συγγραφέα και τον αναγνώστη,
Ευχαριστω